Φράουλα - Γευστική και με σημαντική διατροφική αξία.


Φράουλα ένα φρούτο που συνδυάζει τη δροσιά και τη γλυκιά γεύση σε κάθε της δάγκωμα και όχι μόνο.


Η φράουλα έχει πολλές ευεργετικές ιδιότητες, καθώς είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά όπως σε βιταμίνες Β και C και περιέχει σημαντικές ποσότητες μαγγανίου, καλίου, σιδήρου και φυτικών ινών. Περιέχει πολύ νερό, για την ακρίβεια περίπου 90%, κάτι πολύ ευεργετικό για την καλή λειτουργία του ουροποιητικού μας συστήματος. Η θερμιδική της αξία από την άλλη είναι πολύ μικρή, καθώς τα 100 γρ. φράουλες περιέχουν λιγότερες από 30 θερμίδες.

Επιπρόσθετα αυτό που καθιστά τη φράουλα ένα πολύτιμο τρόφιμο είναι η περιεκτικότητά της σε φυτοχημικές ουσίες και βιοενεργά συστατικά. Τα σημαντικότερα από αυτά είναι τα φλαβονοειδή (ανθουκυανίνη, κατεχίνη, κουρσετίνη και καμπεφερόλη), οι πολυφαινόλες και τα φαινολικά οξέα όπως το ελλαγικό οξύ. Τα θρεπτικά αυτά συστατικά δρουν συνεργιστικά και προσφέρουν πολλά οφέλη στην ανθρώπινη υγεία.

Πιο συγκεκριμένα τα φαινολικά συστατικά της φράουλας συμμετέχουν:

o Στην εξουδετέρωση των ελευθέρων ριζών και στην παρεμπόδιση του σχηματισμού τους. Η αντιοξειδωτική τους αυτή δράση προστατεύει την καρδιαγγειακή λειτουργία και μειώνει τον κίνδυνο σχηματισμού θρόμβων.

o Στην προστασία και επιδιόρθωση βλαβών του DNA.

o Μειώνει την υπέρταση

o Οι φράουλες αποτελούν εξαιρετική πηγή βιταμίνης C, μίας από τις σημαντικότερες βιταμίνες για την λειτουργία του ανοσοποιητικού μας συστήματος! Είναι εντυπωσιακό ότι σε 100 μόλις γραμμάρια φράουλες (λιγότερο από 1 φλιτζάνι καθαρισμένες φράουλες) περιέχεται πάνω από το 60% της συνολικής ποσότητας βιταμίνης C που χρειαζόμαστε καθημερινά.

o Οι φράουλες, πλούσιες σε κάλιο και μαγνήσιο, συμβάλλουν στη μείωση της υψηλής αρτηριακής πίεσης που προκαλείται από την αυξημένη πρόσληψη νατρίου και διάφορους άλλους παράγοντες κινδύνου. Το κάλιο λειτουργεί ως αγγειοδιασταλτικό, που σημαίνει ότι μειώνει την υπέρταση και την ακαμψία των αρτηριών και των αιμοφόρων αγγείων. Έτσι, μειώνει την αρτηριακή πίεση και διευκολύνει τη ροή του αίματος.

o Λόγω της περιεκτικότητάς τους σε φυτικές ίνες οι φράουλες συμβάλλουν στην ομαλή λειτουργία του εντέρου παράγοντα σημαντικό τόσο για την ψυχολογία μας όσο και για μία προσπάθεια απώλειας βάρους. Το νερό δε που περιέχουν προσφέρει επιπλέον ενυδάτωση στο έντερο βοηθώντας την κινητικότητά του. Και οι δύο αυτοί παράγοντες δρουν αποτελεσματικά στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας καθιστώντας τις φράουλες ένα φυσικό φάρμακο για ανθρώπους που αντιμετωπίζουν τέτοια θέματα.


Πως μπορούν ο φράουλες να συμβάλλουν σε μία προσπάθεια απώλειας βάρους;

Μπορούν να αποτελέσουν ένα γευστικό αλλά ολιγοθερμιδικό σνακ οποιαδήποτε ώρα της ημέρας. Επιπλέον η γλυκιά τους γεύση μπορεί να καλύψει και να ικανοποιήσει την επιθυμία μας για γλυκό γλυτώνοντάς μας έτσι από την κατανάλωση ενός γλυκού που θα μας έδινε σίγουρα περισσότερες θερμίδες, ζάχαρη και κορεσμένο λίπος. Παράλληλα οι φυτικές τους ίνες βοηθούν στο αίσθημα κορεσμού και πληρότητας και έτσι περιορίζουν την τάση για τσιμπολόγημα.


Πώς μπορούμε να τις καταναλώσουμε :

Αυτό το τόσο θρεπτικό φρούτο μπορεί εύκολα να εμπλουτίσει το καθημερινό μας πλάνο διατροφής απολαμβάνοντας έτσι τα οφέλη του κάθε ώρα της ημέρας. Εμείς σας δίνουμε μερικές ιδέες:

  • Προσθέστε φράουλες στο γάλα ή στο γιαούρτι σας, μαζί με βρώμη και ταχίνι ολικής ή φυστικοβούτυρο

  • Φτιάξτε δροσερά smoothies με βάση την κατακόκκινη και γλυκιά φράουλα..

  • Προσθέστε φράουλες στη σαλάτα σας… ναι καλά διαβάσατε! Μην φοβηθείτε να το δοκιμάσετε…θα δώσει στη σαλάτα σας έξτρα αντιοξειδωτικά, φυτικές ίνες και βιταμίνες, ενώ ο γευστικός συνδυασμός είμαι σίγουρη πως θα σας ενθουσιάσει.

  • Και φυσικά φράουλες σκέτες…εντελώς σκέτες και όμως τόσο νόστιμες! Σαν σνακ ανάμεσα από τα κυρίως σας γεύματα ή σαν επιδόρπιο ένα μπολ καθαρισμένες φράουλες θα σας γεμίσει απόλαυση και ευεξία.

  • Φράουλες βουτηγμένες σε σοκολάτα υγείας! Για τους γλυκατζήδες της παρέας η ιδέα θα καλύψει την επιθυμία σας για κάτι γλυκό και σοκολατένιο και εσείς μπορείτε να έχετε τις λιγότερες «τύψεις» μιας και πρόκειται για ένα θρεπτικό και χαμηλό σε θερμίδες γλύκισμα για εσάς και τα παιδιά σας.


Γράφει: Έλλη Μπαγιαζίδου Διατροφολόγος -Διαιτολόγος