Αλκοόλ-Υπάρχει τρόπος να επιλέγουμε πιο έξυπνα και πιο υγιεινά τι θα πιούμε;


Δεν είναι μυστικό ότι τα αλκοολούχα ποτά μπορούν να έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες. Όπως μας ενημερώνει η διατροφολόγος-διαιτολόγος Έλλη Μπαγιαζίδου, ακόμη και αυτά που δεν συσχετίζονται με τη γλυκιά γεύση, είναι συχνά γεμάτα ζάχαρη. Στις περιόδους που ακολουθούμε ένα πλάνο διατροφής καλό είναι να αποφεύγονται ή έστω για αρχή να περιορίζονται οι ποσότητες καθώς και το είδος του αλκοόλ.


Το αλκοόλ παρέχοντας 7 θερμίδες ανά γραμμάριο, έρχεται δεύτερο μετά το λίπος που έχει 9 θερμίδες ανά γραμμάριο ενέργειας. Για ένα συνηθισμένο ποτό που αποτελείται από 10 γραμμάρια αλκοόλ, καταναλώνετε 70 θερμίδες από το οινόπνευμα και μόνο πριν υπολογίσετε τις άλλες πιθανές πηγές θερμίδων που μπορεί να περιέχει. Τα πράγματα γίνονται χειρότερα καθώς πολλά αλκοολούχα ποτά περιέχουν ένα αρκετά μεγάλο μέρος υδατανθράκων και στην περίπτωση των κοκτέιλ, συχνά και λίπος. Αν συνυπολογίσετε ότι εκτός από το κρασί (σε περιορισμένη ποσότητα), το αλκοόλ έχοντας πολύ λίγη θρεπτική αξία, μπορεί να θεωρηθεί ξεκάθαρα ως άδειες θερμίδες. Τελευταίες από άποψης θερμίδων είναι οι πρωτεΐνες και οι υδατάνθρακες , συμπεριλαμβανομένης της ζάχαρης. Μας παρέχουν μόλις 4 θερμίδες . Παρότι όμως πολλοί κόβουν το ψωμί τα μακαρόνια και τα γλυκά όταν θέλουν να χάσουν βάρος, τα ποτά παραμένουν στην ημερήσια διατροφή τους . Και συχνά σε μεγάλες δοσολογίες;.


Ορισμένα χρήσιμα tips που πρέπει να έχουμε όλοι κατά νου είναι :

  • Πιείτε το ποτό σας on the rocks.

  • Αραιώστε το ποτό σας: το ανθρακούχο νερό ή η σόδα μπορούν να προστεθούν στα οινοπνευματώδη ποτά και σε κάποια κρασιά, προσφέροντας ένα απολαυστικό, δροσιστικό spritzer με λιγότερες θερμίδες.

  • Πιείτε ένα μη αλκοολούχο ποτό ανάμεσα στα αλκοολούχα.

  • Επιλέξτε ένα light αναψυκτικό, περισώστε κάποιες θερμίδες και γλυτώστε από το hangover της επόμενης μέρας.

  • Προσπαθήστε να ακολουθήσετε τις συστάσεις: Οι γυναίκες δεν πρέπει να πίνουν περισσότερο από ένα ποτό την ημέρα και άνδρες όχι περισσότερο από δύο. Επίσης θα πρέπει να μην καταναλώνουν αλκοόλ τουλάχιστον δύο ημέρες την εβδομάδα και οι δύο. Να μη πίνετε με άδειο στομάχι Να αποφεύγετε τα κοκτέιλ. Αφενός έχουν περισσότερες θερμίδες και αφετέρου η ζάχαρη αυξάνει την απορρόφηση του αλκοόλ από τον οργανισμό


Γράφει: Έλλη Μπαγιαζίδου Διατροφολόγος -Διαιτολόγος