Συμβουλές για την καλή υγεία της καρδιάς.


Ο επεμβατικός καρδιολόγος Αθηνόδωρος Νικητόπουλος μας δίνει πολύτιμες συμβουλές για την καλή υγείας της καρδιάς.


  1. Ρύθμιση της χοληστερίνη. Τα άτομα με δύο η περισσότερους παράγοντες κινδύνου και δεκαετή καρδιαγγειακό κίνδυνο πάνω από 20% για καρδιακή πάθηση ή εγκεφαλικό θα πρέπει να μειώσουν την κακή χοληστερίνη (LDL) κάτω από 100 mg/dl. Για τη επίτευξη αυτού του στόχου τις περισσότερες φορές χρησιμοποιούνται τα φάρμακα που λέγονται στατίνες.

  2. Ρύθμιση τη πίεσης. Σε υγιή άτομα η πίεση πρέπει να είναι ίση ή κάτω από 120/80 mmHg, εάν η πίεση είναι μεταξύ 120-140 και 80-90 mmHg η κατάσταση αυτή ονομάζεται προυπέρταση. Εάν η πίεση είναι υψηλότερη από 140/90 mmHg η κατάσταση αυτή ονομάζεται υπέρταση. Ασθενείς με σακχαρώδη διαβήτη ή χρονιά νεφρική ανεπάρκεια θα πρέπει να μειώσουν την αρτηριακή πίεση κάτω από 130/80mmHg ενώ οι υπόλοιποι κάτω από 140/90 mmHg.

  3. Ρύθμιση του σακχάρου. Τα άτομα με σακχαρώδη διαβήτη πρέπει να έχουν επίπεδα σακχάρου αίματος λιγότερο από 110 mg/dl και γλυκοζυλιωμένη αιμοσφαιρίνη (HBA1C) λιγότερο από 7%.

  4. Έλεγχος του σωματικού βάρους. Οι άνθρωποι θα πρέπει να στοχεύουν σε ένα δείκτη μάζας σώματος (BMI index = βάρος σε kg / ύψος2 σε m ) μεταξύ 18,5 - 25.

  5. Βάλε λιγότερο αλάτι στα φαγητά. Το υπερβολικό αλάτι στη διατροφή αυξάνει την αρτηριακή πίεση, η οποία αποτελεί την κύρια αιτία εγκεφαλικού επεισοδίου, καρδιακής προσβολής και νεφροπάθειας

  6. Υγιεινή διατροφή.Τα υγιή άτομα θα πρέπει να ακολουθούν μια υγιεινή διατροφή που θα περιέχει μια ισορροπημένη αναλογία φρούτων, λαχανικών, σιτηρών, ψαριών, οσπρίων, πουλερικών, άπαχου κόκκινου κρέατος και γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά ενώ πρέπει να αποφεύγονται τα κεκορεσμένα λίπη.

  7. Άσκηση. Η σωματική άσκηση με μέτρια ένταση για τριάντα λεπτά την ημέρα, τουλάχιστον για τρεις η τέσσερις ημέρες την εβδομάδα είναι εξαιρετικά ωφέλιμη για την καλή υγείας της καρδιάς.

  8. Προληπτικός έλεγχος. Η πρόληψη αποτελεί το μεγαλύτερο όπλο κατά των καρδιαγγειακών παθήσεων, καθώς το 80% αυτών μπορούν να προληφθούν.

  9. Διακοπή καπνίσματος. Οι καπνιστές διατρέχουν συνολικά 2 φορές μεγαλύτερο κίνδυνο να πάθουν κάποιο καρδιακό επεισόδιο σε σχέση με τους μη καπνιστές. Ιδιαίτερα στα άτομα κάτω των 50 ετών, οι καπνιστές διατρέχουν 10πλάσιο κίνδυνο καρδιακού επεισοδίου σε σχέση με τους μη καπνιστές.

Γράφει: Αθηνόδωρος Νικητόπουλος Επεμβατικός καρδιολόγος

  • Instagram
  • LinkedIn

©2019 by Healthclick. Proudly created with Wix.com