Πρωινό γεύμα και γιατί είναι τόσο σημαντικό.


Αναμφισβήτητα το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας για την καλή λειτουργία των εγκεφαλικών λειτουργιών, είναι το πρωινό. Όπως μας εξηγεί η διατροφολόγος-διαιτολόγος Έλλη Μπαγιαζίδου, μελέτες έχουν δείξει ότι οι άνθρωποι που τρώνε θρεπτικά πρωινά έχουν καλύτερες πνευματικές ικανότητες απ’ αυτούς που δεν τρώνε καθόλου πρωινό.


Το πρωινό, λοιπόν, πρέπει να περιλαμβάνει σύνθετους υδατάνθρακες (δημητριακά, μαύρο ψωμί κ.λ.π.), οι οποίοι σταθεροποιούν τη γλυκόζη στο αίμα. Ειδικά αν είναι συνδυασμένοι με πρωτεΐνη (γάλα, γιαούρτι, τυρί, αυγό κ.λ.π.) και κυτταρικές ίνες, τότε μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι θα έχουμε ενέργεια για τις φυσικές μας δραστηριότητες, αλλά και για τις εγκεφαλικές μας λειτουργίες.


Τι προσφέρει, λοιπόν, ένα καλό πρωινό στον οργανισμό μας;

Ενεργοποιεί το μεταβολισμό μας, δίνοντας ενέργεια σε όλες τις βιοχημικές αντιδράσεις του οργανισμού μας.

Μας δίνει την αρχική ενέργεια που απαιτείται για να ξεκινήσουμε την ημέρα μας δραστήρια.

Ένα καλό πρωινό, σταθεροποιεί τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα, κάτι πολύ σημαντικό για την παρατεταμένη απόδοση ενέργειας από τον οργανισμό.

Δια μέσου του ίδιου μηχανισμού (σταθεροποιητής των επιπέδων της γλυκόζης), μας επιτρέπει να μην έχουμε βουλιμική υπερφαγία, αλλά να έχουμε καλή διατροφική συμπεριφορά.

Ένα καλό πρωινό, είναι διαπιστωμένο ερευνητικά ότι βελτιώνει τη μνήμη, τη συγκέντρωση και γενικά την απόδοση του εγκεφάλου.

Χωρίς καλό πρωινό, δηλαδή, μετά από 10 περίπου ώρες αφαγείας (8-10 ώρες από το βραδινό), μέρος της ενέργειας που προσπαθούμε να πάρουμε θα προέλθει από πολύτιμο μυϊκό ιστό, δηλαδή είναι πολύ πιθανό να υποστούμε καταβολισμό-βιολογική φθορά.

Και δεν πρέπει να ξεχνάμε πως όλα τα γεύματα είναι μία καλή αφορμή να έρθει πιο κοντά η οικογένεια, οπότε τι καλύτερο από ένα οικογενειακό πρωινό γεύμα!


Γράφει: Έλλη Μπαγιαζίδου Διατροφολόγος -Διαιτολόγος